+597 425928 / +597 08611309 info@weidmijnlammeren.org

Terugblik

U ziet het goed er is weer WMLaatste Nieuws. De geweldadige roofoverval is alweer bijna
een jaar geleden. Als gevolg ervan hebben we veel gedaan aan beveiligen ook van de cash flow. Alles
omzetten en goed regelen was een flinke klus. de emotionele verwerking, slecht slapen etc eisten hun
tol maar we maken het nu allemaal goed.

Ik besluit voor God te leven Op straat, centra, zalen en scholen werd het afgelopen meer dan 8 maal
Prisiri Dei kinderfeesten gehouden. Tijdens elk feest wordt het evangelie gebracht met muziek, toneel
spelletjes en krijgen kinderen de kans het evangelie te horen en Jezus aan te nemen. Overal in alle
buurten en culturen zijn kinderen blij met de boodschap en staan open om Jezus te volgen. Het
evangelie werkt en Gods woord keert nooit leeg terug. Bid u mee voor alle kinderen die het Woord
hebben gehoord?

Else Vlug: Ook hebben we (Winston en Gloria) in Nederland de Opwekkingsconferentie bezocht en veel
vrienden in gemeenten ontmoet. Een hoogtepunt was dat Gloria haar boek vol verhalen en
getuigenissen over twintig jaar mocht overhandigen aan de geestesmoeder Else Vlug van Kinderwerk
Weid mijn lammeren in Suriname. Else was degene die meer dan twintig jaar geleden ons op het idee
bracht om te beginnen met kinderwerk. Winston en ik mochten Else en haar lieve man Peter thuis
bezoeken. Zij hebben ons versterkt met bemoedigende woorden. Tot slot heeft zuster Else ons
liefdevol gezegend. Een heel bijzonder indrukwekkend moment.

Kinderpastoraat Door Gods genade mogen wij al ruim 12 jaar bepaalde kinderhuizen wekelijks
bezoeken en de bijzondere kinderen daar op een creatieve manier vertellen over de liefde van Jezus.
Nu begeleiden wij ook het jongste kind van één van de tehuizen op verzoek van de leiding. De leiding
beschreef hem als onhandelbaar waardoor hij soms alleen werd opgesloten in een kamer om “tot
zichzelf te komen”. Hij is amper zeven jaar. Na een aantal gesprekken met deze jongen kwam naar
voren dat hij zijn vader in geen jaren heeft gezien en zijn moeder een drugsverslaafde is. Hij houdt heel
veel van zijn moeder, dat is te merken aan het gebed aan het einde van elke sessie waar hij vraagt om
voor haar te bidden. Hij voelt zich vaak eenzaam en wil niet meer hier blijven, hij wil naar God toe.
Zulke gesprekken zijn ook heel moeilijk voor de kinderwerker, het liefst neem je zo een kind mee naar
huis om het de nodige liefde te geven die een kind verdient. Helaas kan dat niet. Wij geloven wel dat
bidden helpt en God ons de juiste woorden in de mond geeft om te troosten. Door te praten over het
geloof en hoe David in de Bijbel ook niet erkend werd door zijn familie maar wel werd gezien door God
proberen wij hem te bemoedigen niet op te geven, maar vol te houden net als David. Deze jongen
heeft verder ook geen geschikte schoeisel en kleding. Stichting Weid Mijn Lammeren heeft mede
dankzij uw ondersteuning een schoen voor hem kunnen kopen.

Kindermiddag activiteiten centrum Om de kinderen van de straat te houden zijn WML vrijwilligers
sinds 1 juli aan de slag in een buurthuis. Dagelijks worden kinderen uit de buurt opgevangen met wat
drinken en wat lekkers. Hierna maken ze hun huiswerk, een puzzel, doen een spelletje of lezen een
boekje.

 

GEBEDSPUNTEN:

Noodopvang Met hulp van kindervrienden wordt er gewerkt aan een onderkomen voor een dakloos
gezin. De gemeenschap op ons terrein wordt steeds groter en we zijn blij met allen die meehelpen. De
broeders van onze gemeente steunen bij de opzet van de drie kamer woning.

Outreach Albina Van 27-29 juli gaan we een weekend met een team naar het oosten van het land naar
Marijkedorp en Albina. Ook daar zijn er lokale kerken en gelovigen die training en toerusting nodig
hebben voor hun kinderwerk. De gospeltruck gaat mee om te evangeliseren onder de marron en
inheemse kinderen. Het afgelegen gebied heeft de naam onveilig te zijn maar we gaan in vertrouwen
op Gods leiding en bescherming. Bid u met ons mee?

God helpt en voorziet. Dank u dat u samen met ons meebouwt aan Zijn Koninkrijk.
Gado blesi yu! – Winston en Gloria Lie Kwie Sjoe